Soňa Miháliková: Criteo se neomezuje jen na větší klienty, ale pomáhá i těm menším.

Dalším hostem podcastu „Dobrá návratnost“ agentur ROI MEDIA a ROI DIGITAL byla Soňa Miháliková, zkušená sales manager v Criteu. Na starosti má nové kampaně především v ČR a SR, ale i v Polsku, Rumunsku a Maďarsku, kam často expandují české e-shopy. Komunikuje s klienty a s agenturami, jednou z nich je ROI MEDIA. Prozradila, zda je technologicky složité začít inzerovat v Criteu a proč je jednodušší, když klient v rámci integrace spolupracuje s agenturou. Také mj. poodhalila, jak se Criteo připravuje na svět bez cookies.

Jak probíhá spolupráce s agenturami? Kdo s čím klientovi pomáhá? Nedublujete se? Jak to máte rozdělené?

Agentura má na starosti mnohem více oblastí. Criteo pokrývá agenturám a klientům RTB kampaně v rámci kampaní výkonnostních a brandových. Agentury, např. ROI MEDIA, spravují klientovi i další nástroje týkající se např. googlu či facebooku. Criteo je de facto takový komplementární nástroj, takže skvěle do toho mixu zapadá.

Dokážete predikovat, jaký výkon bude kampaň mít. Jaká data jsou k tomu potřeba?

Když komunikuji s agenturou ohledně klienta, vytvářím pro každého z nich nabídku zvlášť na základě metrik webu. Jedná se o základní metriky založené na počtu uživatelů za posledních 30 dní. Potřebuji také vědět konverzní poměr a průměrnou objednávku. Pokud plánujeme i výkonnostní kampaň, retargeting, musím znát cílové PNO nebo cenu za objednávku. Díky tomu jsem schopná vytvořit predikci a základní kalkulaci kampaně včetně nějaké odhadovaného rozpočtu, který bychom měli investovat, abychom přinesli kýžený výkon.

Jestliže se jedná o poziční kampaň, řešíme především cenu za návštěvu, nějaký reach (zásah), který jsme jim schopni přinést, time spent neboli čas, který uživatelé stráví na webu a třeba také „bounce rate“ – tam už jsou ale metriky trochu jinde.

Jak se daří predikce porovnávat s realitou?

Predikce je samozřejmě odhad, ale Criteo je právě nástroj, který se zaměřuje na výkon. Pokud mám od klienta potřebu dodržet „PNOčko“ 10 %, náš systém je schopen automaticky dodržovat dané cílové PNO. Cíle se nám tedy daří plnit, protože kampaň společně optimalizujeme právě na jejich základě.

Pokud chce někdo zahájit inzerce v Criteo, jak moc je to technologicky složité?

Klienti ROI MEDIA mají tu výhodu, že o integraci Criteo se stará přímo agentura. Tam je to tedy pro mě velmi jednoduché. Pokud to budeme směřovat obecně, každý e-shop má nějaký produktový feed, na jehož základě vytváříme bannery. Potom je potřeba implementovat trackovací kódy na web. To není úplně složité, ale občas se můžeme trochu zaseknout. S tím ovšem pomůže naše technická podpora, technický tým Critea, který napomáhá přímo klientům nebo i agenturám s implementací.

Co se týče českých e-shopů, ráda bych zmínila, že máme připravený plugin pro shoptet. Kdo má tedy shoptet datalayer, je integrace velmi jednoduchá. Shoptety používají ale většinou jenom Češi.

Jste připraveni tedy i na shoptet. To jsou většinou malé a střední e-shopy. Jaký druh klientů v tomhle regionu Criteo používá?

Criteo využívají víceméně malé i střední e-shopy, ale máme v portfoliu také velké globální značky. Většina našich klientů jsou e-shopy z oblasti retailu, módy, nábytku, kosmetiky, elektra, takže jakýkoliv e-shop.

Je třeba zmínit, že Criteo dřív býval pouze poskytoval retargetingu, neměli jsme tolik možností. Aktuálně ale pomáháme budovat návštěvnost také malým a středním e-shopům právě akvizičními kampaněmi. Nejsme omezeni jen na větší klienty, ale jsme schopni pomoci i menším.

Často české e-shopy expandují do okolních zemí. Stává se, že i zahraniční klienti chtějí do ČR?

Já mám na starosti české klienty, proto řeším je, jak expandují ven. Ale často se to děje i opačně, kdy se zahraniční klienti rozšiřují do ČR. Zrovna včera mi o tom psala kolegyně z Německa.

Je Criteo něčím omezené? Kdy dává Criteo smysl?

Criteo je globální firma. Působíme po celém světě, což je velká výhoda pro e-shop, který pak expanduje v rámci Evropy, Asie apod. Jediné omezení je ve velikosti e-shopu. Je třeba, aby měl zhruba 40 tisíc unikátních uživatelů za měsíc. Proč? Protože Criteo funguje v rámci machine learningu a potřebujeme určité množství dat, abychom mohli službu využívat naplno. Jedná se o nejlepší řešení pro e-shopy, ale máme i klienty, kteří nejsou e-shop. Děláme třeba kampaně, které sbírají leady. Není to tedy řešení jen pro e-shop, ale určitě je nejčastější.

Criteo byl původně hlavně remarketingový nástroj. Co se vytváří nového?

Criteo se posouvá od čistě poskytovatele retargetingu. Jsme už schopni zastihnout zákazníka v celém nákupním cyklu, nejen na konci. Criteo se bude aktuálně zaměřovat především na branding video kampaně. Připravujeme si po celém světě video inventory. Criteo se chystá jít hodně brandingovým směrem.

Klienti také velmi využívají možnosti akvizičních kampaní, kdy i letos nabízíme mnohem větší flexibilitu, co se týče cílení. Zároveň e-shopy mohou kombinovat kampaně se svými vlastními daty. Mají k dispozici např. svou databázi emailů. Můžeme pak třeba cílit na uživatele, kteří se sice zaregistrovali, ale nic na tom e-shopu nekoupili. V rámci cílení chceme našim klientům poskytnout co největší flexibilitu a transparentnost.

Jak se připravuje Criteo na svět bez cookies?

Pro nás je to samozřejmě velmi zásadní zpráva. Criteo se připravuje na svět bez cookies už dlouhé měsíce. Pracujeme s různými možnostmi, jak by mohly naše kampaně vypadat, až nebudou cookies. Máme na to dedikovaný tým, který se zaměřuje na nové možnosti cílení.

Jak to chcete řešit konkrétně? Musí se přistoupit k úplně jinému principu, jak reklamy cílit…

Ano, přesně tak. Jedním z principů je tzv. kontextuální cílení. Zaměříme se na cílení podle kontextu daných webů. Pokud máte třeba e-shop s botami, budeme cílit např. na sportovní stránky a další stránky, které se zabývají nějakým způsobem sportem, běháním apod. Je to jedno z řešení, které budeme testovat už letos na nějakých trzích.

Jakým způsobem funguje spolupráce s vámi, s Criteem? Je to otázka dnů, měsíců?

Každý klient je velmi individuální. Záleží, jak je velký, jak dlouho trvá rozhodující proces. Já si vždycky dávám na začátku s každým klientem call, abych se ho vyptala na všechny náležitosti, cíle. Potom podepisujeme jednoduchou objednávku na základě mé nabídky. Pak už je to na straně klienta. Integruje kampaň buď sám, nebo mu zajišťuje integraci agentura, třeba ROI MEDIA. Když jde všechno hladce, jsme schopni spustit kampaň třeba do 14 dnů od prvního kontaktu. Záleží to ovšem na složitosti e-shopů v rámci integrace.

Bude nejspíše záležet i na spolupráci klienta s agenturou. V čem je to jednodušší?

Přesně tak. Agentury jsou schopné klienta více nasměřovat a připravit ho. Ve spolupráci s ROI MEDIA nám to funguje velmi rychle. I co se týče komunikace cílů klienta, vytvoření nabídky, podepsání objednávky… ROI MEDIA už s námi spolupracují rok a půl, jsou první certifikovanou agenturou Criteo. Mají v tom svůj systém a přesně vědí, jak se to všechno dělá. S ROI MEDIA je celý postup velmi rychlý.